Instagram is een portaal voor sociale media dat de laatste tijd aan populariteit wint. Onderzoek bevestigt dat Instagram-gebruikers zeer actief zijn op sociale media. Dit suggereert dat dit sociale netwerk een uitstekend platform is voor promotie voor het bedrijfsleven. Sociale netwerken worden niet alleen gedeeld door het type gebruikers, maar ook door het type inhoud. Binnen de laatste categorie is Instagram als een netwerk met visueel-grafische inhoud in alle opzichten succesvol. Instagram verscheen in 2010 en werd in slechts drie jaar tijd wereldwijd populair. Het is een web- en een foto-editor in één. Gefotografeerd, bewerkt en gedeeld met vrienden. Een paar seconden en iedereen weet al hoe je je vrije tijd doorbrengt, hoe en waar je werkt, etc. Nu de mogelijkheden en middelen zijn uitgebreid, groeit het aantal abonnees elke seconde. Voor bedrijven is het gebruik van deze site een effectieve promotietool. Instagram is een krachtig marketingkanaal voor merkpromotie. Hij laat goede verkoopresultaten zien. Door een Instagram-pagina te maken, verdienen sommige bedrijven meer geld dan via traditionele winkels of online winkels. Instagram is een goedkope marketingtool voor een bedrijf. Registratie is gratis, het bedrijf betaalt alleen voor het adverteren van zijn account. Het belangrijkste is om de pagina aantrekkelijk te maken: tekst, foto, video. Klantrecensies en opmerkingen spelen een belangrijke rol bij merkpromotie. Een persoon is geneigd zijn familieleden, vrienden of beroemde mensen, idolen te geloven. Daarom bestellen bedrijven onlangs reclame voor hun producten bij bloggers. Tegelijkertijd wordt de beoordeling van goederen en de manieren om ze te gebruiken niet door één, maar door verschillende bloggers uitgevoerd, die de winkellink op hun pagina aangeven. Voor het bedrijf betekent elke klik op deze link een toename van het accountverkeer. In tegenstelling tot persoonlijke pagina’s kan een zakelijk account worden geanalyseerd met de Instagram Insights-tool. Het bepaalt de beste berichten, het aantal, het geslacht, het aantal abonnees en de beste tijd om te posten. Instagram Insights definieert de volgende indicatoren en parameters: impressies van publicaties en account (de frequentie van herziening van publicaties stelt u in staat om het nut van de pagina te evalueren); Bereik is het aantal unieke weergaven, een belangrijke maatstaf voor het analyseren van een zakelijk account; paginaweergaven (frequentie van overgangen binnen een profiel); overgangen en oproepen (frequentie van het indrukken van de communicatieknop); dijken, opmerkingen, besparen – dit zijn de parameters voor het succes van het bedrijfsprofiel. Instagram Marketing Tools Instagram is een populair zakelijk platform. Elke dag zijn er nieuwe functies en mogelijkheden om consumenten te informeren over bedrijven, hun producten en merken. In de strijd voor elke nieuwe abonnee nemen de prestatie-indicatoren van het bedrijfsprofiel af. Namelijk de bezorging van posts en de mate van betrokkenheid. Om te voorkomen dat deze indicatoren vallen, is het nodig om marketinginstrumenten te gebruiken. Wijs werkmarketingmethoden en -hulpmiddelen toe:
Verkeerde configuratie van werkende marketingtools plaatst ze in de categorie niet-werkende methoden. De marketingactiviteit van het bedrijf op Instagram omvat het gebruik van visuele hulpmiddelen voor promotie. Marketeers kunnen creatieve, creatieve ideeën opdoen om een product aan consumenten te presenteren door middel van fotografie, video en korte tekst. Daarom zijn de basis Instagram-marketingtools die alle profielen (persoonlijk en zakelijk) gebruiken:
repost vanaf de abonneepagina. Bij het kiezen van afbeeldingen moet u zich richten op de doelgroep. Foto’s moeten “pakkend” zijn. Om dit te doen, kun je foto’s vinden met veel likes en reacties en een vergelijkbare foto maken. De belangrijkste voorwaarde is een uitstekende beeldkwaliteit. Maak hiervoor van tevoren een foto met speciale filters of bewerk deze op Instagram zelf of in andere speciale applicaties. Het is bekend dat mensen meer aandacht besteden aan afbeeldingen dan aan tekst. Daarom moeten zoekwoorden leesbaar zijn, niet overdreven opzichtig en geassocieerd met het merk. Profielen die in dezelfde stijl zijn ontworpen, trekken bezoekers aan en zien er representatief uit. Bedrijven publiceren publicaties met één doel: een koper aantrekken. Daarom is naast een goede foto ook een verkooptekst of omschrijving onder de foto nodig. Dit kunnen fascinerende verhalen zijn over merken, producten. Communicatie is een effectieve manier om uw publiek te begrijpen en hen tegelijkertijd te betrekken bij het proces van waardecreatie. Je kunt je abonnees vragen wat ze willen. U kunt het aantal weergaven van bedrijfsprofielen verhogen door hashtags te gebruiken. Er is een Websta-app waar u populaire dag- of weektags kunt vinden. Het is belangrijk om hashtags toe te voegen met de bedrijfsnaam of merknaam. Een bewezen manier om het vertrouwen van klanten te winnen en de verkoop te verhogen, is door opnieuw te posten vanaf uw volgerspagina. De gebruiker die tevreden en dankbare klanten ziet op de bedrijfspagina, zal hetzelfde product zelf willen kopen. Kenmerken van promotie op Instagram Promotie van een Instagram-profiel biedt de mogelijkheid om de winstgevendheid van een online bedrijf te vergroten. Dit sociale netwerk helpt bekendheid te krijgen bij een groot aantal gebruikers, meer te verkopen en uw merk of product te promoten. De belangrijkste voordelen van Instagram:
Instagram is een gratis promotietool, maar je moet betaalde services gebruiken om de beste resultaten te krijgen. Gratis promotie is niet bedoeld om consumenten aan te trekken, het verhoogt simpelweg het aantal abonnees. Het bedrijf ontvangt geen inkomsten uit een dergelijke promotie en overmatig vals spelen kan leiden tot het blokkeren van accounts. Momenteel wordt het promoten van een Instagram-account via advertenties op bloggerspagina’s als effectief beschouwd. Deze promotiemethode biedt de volgende voordelen:
echte feedback krijgen van klanten.
|
https://marketingbook.shop/ |