Sta je graag in de schijnwerpers en vind je het leuk om mensen te vermaken? Op YouTube deel je je eigen video’s gemakkelijk met de rest van de wereld en het vergroot direct je kansen om bekend te worden. Wanneer jouw video’s goed bekeken worden, krijg je automatisch meer bekendheid. Maar hoe zorg je ervoor dat je een van de grote namen op YouTube wordt en nog meer bekendheid krijgt? We gaan je vertellen hoe je hiermee aan de slag gaat, zodat je de bekendheid zal krijgen die je graag wilt hebben.

 

Bepaal welke zoekwoorden je moet gebruiken

Net als dat voor een geschreven tekst rekening moet worden gehouden met de SEO, moet dat bij een video ook. Voordat je aan de slag gaat met het maken van je video, is het de bedoeling dat je door middel van een zoekwoordenonderzoek achterhaalt welke zoekwoorden werken. Daarvoor wordt Google AdWords meestal ingezet. Weet wat je doelgroep bezighoudt en welke zoektermen zij gebruiken wanneer zij content zoeken op het internet. Op basis daarvan is het mogelijk een effectieve video te maken en deze zoekwoorden te gebruiken in je advertenties op YouTube.

 

Wie is je concurrentie?

Heb je al eens goed gekeken naar wat je concurrenten precies doen? Beschouw hen niet alleen als concurrenten, maar ook als ‘best practices’. Je kunt namelijk veel van hen leren, als je goed oplet. Welke content gebruiken zij in hun video’s en op welke manier zijn zij actief op social media? Hoe goed je video in jouw ogen ook is, hij wordt pas veel bekeken en gedeeld door mensen wanneer zij het interessant vinden. Focus daarom niet te veel op wat jij denkt dat goed is, maar vooral op wat je doelgroep vindt. En een gemakkelijke manier om dat te ontdekken is door te bekijken waar de kijkers bij concurrenten op reageren.

 

Zorg ervoor dat kijkers terugkomen

De beste manier om consistent veel kijkers te hebben voor je video’s, is door loyale kijkers aan te trekken. Vinden mensen jouw video’s leuk en willen ze op de hoogte worden gehouden van nieuwe video’s, dan is het voor hen handig om zich te abonneren op jouw YouTube kanaal. Vraag aan het eind van je video dan ook of kijkers zich willen abonneren. Zorg daarnaast voor regelmatige uploads waarbij Youtube kijkers ongeveer weten wat ze kunnen verwachten. Dat betekent dat je een bepaald genre moet kiezen, op vaste dagen een video moet uploaden of een andere manier om ervoor te zorgen dat kijkers trouw blijven. Wordt de kwaliteit in de ogen van een kijker minder, dan wil hij of zij jouw video’s in de toekomst wellicht minder graag bekijken en gaat je aantal views omlaag. Dat wil je voorkomen.

Next Post

Maak een Facebook evenement en bereik je gewenste publiek

zo jan 19 , 2020
Organiseer je een evenement en wil je daar online meer bekendheid voor krijgen? Het maakt niet uit of dit een persoonlijk evenement zoals een verjaardagsfeest […]