Zoekmachine marketing is ervoor zorgen dat als een persoon of bedrijf opzoek gaat in google naar een product of dienst dat deze persoon of het bedrijf bij jouw website terecht komt. Je kan dit doormiddel van SEO en SEA. Buiten dat je kan zorgen dat jouw website goed gevonden wordt is het ook belangrijk de aandacht naar jouw website te trekken en een aantrekkelijke site te hebben. In deze blog bespreken wij de variant SEO en in onze volgende blog komt SEA aanbod. SEO of ook wel Search engine optimalisation genoemdMet SEO zorg je ervoor dat je jouw website dusdanig inricht dat deze overeen komt met het zoekwoord waar personen of bedrijven op zoeken. Het is dan wel belangrijk dat er op z’n zoekwoord wordt gezocht anders ben je een reclame bord aan het hangen in een doodlopende straat met minimaal effect. Het ligt aan je eigen kennis en de concurrentie van jouw branche of je een online marketing bureau nodig hebt. Vaak hebben deze bedrijven wel veel dure tools om de resultaten goed te meten en kan dat zeker voor in de beginperiode een meerwaarde zijn. Waar moet je website aan voldoen om organisch ‘via SEO’ goed gevonden te wordenEr zijn veel factoren waar zoekmachines naar kijken en dit verandert ook vaak. De 3 belangrijkste factoren zijn: – Techniek – Content – Autoriteit Zoals ik al had aangegeven veranderen de richtlijnen regelmatig en nu op dit moment vindt er best een grote verandering plaats. Eerst werd er content geschreven die door google dusdanig wordt gelezen dat je website hoger in google komt. Dus er werd echt geschreven voor de zoekmachines. Het wordt tegenwoordig steeds belangrijker dat de tekst niet meer voor de zoekmachine wordt geschreven, maar voor de bezoekers om hier hun informatie uit te halen. De kwaliteit van de content speelt dus een steeds grotere rol in het positioneren van websites. Wanneer je beter wel een marketing bedrijf inschakelt en wanneer nietHeb je zelf redelijk wat kennis van online marketing en heb je het vermogen hier intern een team voor op te zetten; dan raad ik je aan geen gebruik te maken van een marketing bedrijf. Mocht je wel kennis hebben en geen vermogen om een marketingteam in te schakelen, dan kan het alsnog een goed idee zijn een marketing bedrijf in te schakelen voor de tools, extra expertise en om wat werk uit handen te nemen. Mocht het geen van beide van toepassing zijn, dan kan je er haast niet omheen. Het is het begin een beetje zuur aangezien je een hoop investeert en daar niet gelijk de vruchten van plukt, maar het is het na verloop van tijd zeker dubbel en dwars waard. |
https://allinone-media.nl |