Seven Soul Motion
Image default
Marketing

Maak een Facebook evenement en bereik je gewenste publiek

Organiseer je een evenement en wil je daar online meer bekendheid voor krijgen? Het maakt niet uit of dit een persoonlijk evenement zoals een verjaardagsfeest of afstudeerfeest is of dat je dit in opdracht van een (eigen) bedrijf doet. Door een Facebook evenement aan te maken vergroot je namelijk snel de bekendheid van het evenement en je bepaalt zelf welk publiek je daarbij bereikt. Het klinkt haast te mooi om waar te zijn. Toch is het echt zo. We leggen je graag uit hoe je dit voor elkaar krijgt.

Zo maak je een Facebook evenement

Je hebt zelf een Facebook account nodig om een evenement te kunnen organiseren. Daarnaast is het belangrijk dat het desbetreffende merk of bedrijf een Facebookpagina heeft. Op die manier is het makkelijker om mensen online aan je merk of product te verbinden. Gaat het om een persoonlijk evenement, dan is alleen een Facebook account voldoende. Klik in het linker menu van Facebook op de knop Evenementen en kies vervolgens voor ‘Evenement aanmaken’. Kies daar voor een openbaar evenement. Anders kan je er niet veel mensen mee bereiken. Daarna kun je het Facebook evenement helemaal naar wens inrichten. Het is ook mogelijk om dit vanaf de Facebookpagina van het merk of bedrijf te doen, zodat deze gekoppeld wordt aan de pagina.

 

Stel zelf een doelgroep samen

Het meeste bereik genereer je door je Facebook evenement te promoten. Wil je dus een Facebook evenement promoten dan maak je een advertentie aan. Heb je al bepaald wie je met je Facebook evenement wilt bereiken? Op Facebook is het mogelijk om zelf de doelgroep te kiezen. Bepaal of je mannen, vrouwen of allebei wilt bereiken en in welke leeftijdscategorie en woonplaats zij zich bevinden. Wil je ook mensen buiten Nederland bereiken, dan is dat mogelijk. Het is zelfs een optie om te filteren op persoonlijke voorkeuren en interesses van mensen binnen de doelgroep. Sla je doelgroep op nadat je klaar bent en je kunt deze eventueel nog eens gebruiken bij een volgende advertentie.

 

Vraag anderen om hulp

Besteed je liever geen geld aan de promotie van je Facebook evenement? Maak dan gebruik van de contacten die je al hebt. Vraag bijvoorbeeld vrienden, familie of collega’s om je Facebookevenement te delen. Mond-tot-mondreclame werkt nog altijd het best. Of wat dacht je van een samenwerking met een merk of bedrijf om samen een winactie voor je evenement te organiseren? Door winacties laat je een positieve indruk achter bij de mensen die interesse hebben in je Facebook evenement. De kans wordt dan groter dat zij aanwezig zijn en ook anderen vragen om mee te gaan.

 

Een extra zetje in de rug

Een Facebook evenement promoten wil soms niet uit zichzelf gaan lopen, en daar kun je soms wel een zetje bij gebruiken. Adverteren is natuurlijk een optie, en waarschijnlijk ook een dure optie, maar voordat je dat uitprobeert kun je het beste zelf het evenement op Facebook gaan promoten. Dit doe je door interesses te kopen. Je kunt interesses maar ook gaat/gaan kopen voor je Facebook evenement. Dit kan eenvoudig en goedkoop bij de webshop Likes-kopen.nl. Door de teller al een voorsprong te geven ben je stukken goedkoper uit met adverteren, en bovendien zullen er veel meer mensen uit zichzelf gaan volgen. Geen enkel event zal namelijk belangstelling trekken wanneer er niemand komt natuurlijk!